Du når oss via kundservice@byggbeslag.se eller
010-163 65 99. Vi tar emot ditt samtal vardagar 8 till 16.
Här hittar du snabbt svaren på de vanligaste frågorna vi får.
När du loggat in så ser du priserna. Om du har fått mejlet med aktiveringslänken så klicka på länken och ange ett lösenord. Om du inte fått mejl med aktiveringlänk kontaktar du vår kundservice.
Klicka på Logga in och sedan Kund sedan tidigare. Ange din e-postaderss så får du ett mejl med en aktiveringslänk.
Ja, Klicka på Logga in och sedan Kund sedan tidigare. Ange din e-postaderss så får du ett mejl med en aktiveringslänk.
Om din adress är korrekt men du vill ha godset levererat till en alternativ adress så väljer du ”annan leveransadress” i kassan. Om det däremot är några felaktigheter i dina kunduppgifter kontaktar du vår kundservice så hjälper vi dig att rätta det som är fel. Dina uppgifter som kund hämtas från vårt affärssystem och därför behöver vi ändra där för att det ska bli rätt. Nästa gång du loggar in ska rätt uppgifter synas
Klicka på ”Ny kund – Företagare” i inloggningsfältet. Fyll i dina uppgifter där och bocka i rutan ”ansök om kundkonto”.
En av våra säljare kontaktar dig för att vi ska lära känna din verksamhet lite bättre och för att diskutera dina villkor. Sedan gör vi en sedvanlig kreditkontroll och sätter upp dina villkor i vårt affärssystem. Därefter får du ett mejl med dina inloggningsuppgifter och kan logga in i e-butiken och se dina priser.
Normalt sett tar vi kontakt med dig inom 48 timmar. Sedan går det fort att skapa upp ditt konto. Du har i regel mejlet inom några minuter från det att vi skapat kopplingen i affärssystemet.
Om din adress är korrekt men du vill ha godset levererat till en alternativ adress så väljer du ”annan leveransadress” i kassan. Om det däremot är några felaktigheter i dina kunduppgifter kontaktar du vår kundservice så hjälper vi dig att rätta det som är fel. Dina uppgifter som avtalskund hämtas från vårt affärssystem och därför behöver vi ändra där för att det ska bli rätt. Nästa gång du loggar in ska rätt uppgifter synas.
Du kan beställa alla artiklar som har ett artikelnummer och ett pris i e-butiken. En del av våra artiklar är inte möjliga att beställa över nätet eftersom de omgärdas av säkerhetsbestämmelser som inte medger detta (gäller t ex låssystem) eller att de ingår i ett säkerhetssystem som kräver sakkunnig installation för att leveransen ska bli komplett. Dessa artiklar beskrivs i ord och bild i e-butiken och du kan självklart alltid komma i kontakt med oss genom en länk intill artiklarna.
Markera dina favoritartiklar genom att klicka på stjärnan som finns intill varje artikelnummer i e-butiken. På så sätt bygger du upp din egen lista med favoriter som du sedan enkelt återvänder till under rubriken ”mina sidor”. Du måste dock skapa ett webbkonto innan du kan använda dig av favoritfunktionen.
När du navigerar runt på vår webbplats uppdateras hela tiden aktuellt lagersaldo på artiklarna. Du ser det under priset i artikellistningen och på produktsidorna.
Under rubriken ”mina sidor” och fliken ”orderhistorik”. Observera att du måste ha skapat ett webbkonto för att kunna se din orderhistorik.
Ja, omedelbart efter att du har lagt din order i kassan skickas en orderbekräftelse till dig. På den kan du se vad du beställt och när det beräknas komma.
Nej, i dagsläget kan du inte hämta dina varor i våra butiker.
Nej, vi leverera bara till adresser i Sverige.
På din orderbekräftelse kan du se ditt preliminära leveransdatum. Vid leveranser i glesbygd och till hela norrland kan det tillkomma en till två dagar på den visade leveranstiden beroende på speditörernas tidtabeller.
Ja det går bra. I kassan kan du välja att dela upp din leverans i valfritt antal leveranstillfällen. Du anger leveranstillfälle 1, 2, osv. för respektive artikel. Första möjliga leveransdatum för respektive leverans avgörs av den artikel vars möjliga leveransdatum ligger längst fram i tiden. Du kan självklart ange ett annat leveransdatum som ligger längre fram i tiden om det passar dig bättre. Vill du ha flera leveranser av samma artikel så gör du det genom att lägga fler order.
Som kund regleras din fraktkostnad i ditt avtal och är beroende av flera parametrar såsom vikt, storlek och om leveransen kräver specialemballage. Detta är något som anpassas i samband med att vi plockar och packar dina varor för leverans vilket innebär att den slutgiltiga kostnaden för frakten kommer på din faktura.
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig, kundservice@byggbeslag.se.
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig, kundservice@byggbeslag.se.